Tilia insularis

Tilia insularis

 

Tilia is a genus of about 30 species of trees or bushes, native throughout most of the temperate Northern Hemisphere. The tree is known as linden for the European species, and basswood for North American species.[1]




Image: Tilia insularis | CC-PD | Date: 2 May 2011 | Author: Daderot | Source: Wikimedia Commons in the public domain (CC-PD) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tilia_insularis_-_Botanischer_Garten_M%C3%BCnchen-Nymphenburg_-_DSC07561.JPG | Botanical Garden Munich-Nymphenburg | 48°09'47.9"N 11°30'01.8"E | 48.163300, 11.500500


#Plantae #Angiospermae #Magnoliophyta #Anthophyta #Dicotyledoneae #Malvales #Malvaceae #Tiliaceae #Tilia #May #Munich #Bavaria #Germany #DE

 


[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Tilia

Change, Steve Jobs

Change, Steve Jobs

 

"Here’s to the crazy ones! Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do."

- Steve Jobs, 1997, Think Different

 

"미친 자들을 위해 축배를! 자신이 세상을 바꿀 수 있다고 믿을 만큼 미친 자들, 바로 그들이 실제로 세상을 바꾸기 때문입니다."

- 스티브 잡스, 1997년 애플의 광고 캠페인 ‘다른 것을 생각하라(Think Different)’




Car, Henry Ford

Car, Henry Ford

 

If I’d have asked my customers what they wanted, they would have told me “A faster horse”.

- Henry Ford

 

내가 고객에게 무엇을 원하느냐고 물으면 고객은 ‘더 빠른 말!’이라고 대답할 것입니다.

- 헨리 포드




Business·Employment, Steve Jobs

Business·Employment, Steve Jobs

 

My model for business is The Beatles: They were four guys that kept each other’s negative tendencies in check; they balanced each other. And the total was greater than the sum of the parts. Great things in business are never done by one person, they are done by a team of people.”

- Steve Jobs, 2003

 

내 비즈니스 모델은 비틀스예요. 서로의 부정적 기질을 견제하고, 균형이 되어주는 네 남자지요. 이들은 전체가 부분의 합보다 더 컸습니다. 비즈니스 세계에서도 위대한 성공은 결코 한 사람에 의한 게 아니라 여러 명으로 구성된 팀이 이뤄내지요.

- 스티브 잡스, 2003년 미국 CBS방송 ‘60분’ 인터뷰에서.




Success·Failure, Ralph Waldo Emerson

 Success·Failure, Ralph Waldo Emerson


Our greatest glory is not in never failing, but in rising up every time we fail.

- Ralph Waldo Emerson (May 25, 1803 – April 27, 1882)


우리의 가장 위대한 영광은 실패하지 않는다는 것이 아니라, 실패할 때마다 다시 일어난다는 것이다.

- 랠프 월도 에머슨





#Success #Failure #Ralph_Waldo_Emerson #성공 #실패 #랠프월도에머슨

Life, Steve Jobs

Life, Steve Jobs

Sometimes life hits you in the head with a brick. Don’t lose faith. I’m convinced that the only thing that kept me going was that I loved what I did. You’ve got to find what you love. And that is as true for your work as it is for your lovers. Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to love what you do. If you haven’t found it yet, keep looking. Don’t settle. As with all matters of the heart, you’ll know when you find it.

- Steve Jobs, 2005

때로는 인생이 당신의 뒤통수를 때리더라도 결코 믿음을 잃지 마십시오. 제가 이겨낼 수 있었던 한 가지 이유는 제가 사랑하는 일이 있었기 때문이라고 확신합니다. 당신이 사랑하는 것을 찾아 보세요. 일뿐 아니라 사람도요. 일이 당신 인생의 많은 부분을 채울 텐데, 진정한 만족을 누리기 위해서는 자신이 위대하다고 믿는 일을 해야 합니다. 또 위대한 일을 하는 유일한 방법은 자신의 일을 사랑하는 겁니다. 아직 찾지 못했다면 계속 찾으십시오. 타협하지 마십시오. 마음이 하는 모든 일이 그렇듯, 제대로 찾았다면 바로 알게 될 겁니다.

- 스티브 잡스, 2005년 스탠퍼드대 졸업식 연설 중.


Advice, Steve Jobs

Advice, Steve Jobs

Stay Hungry, Stay Foolish.

- Steve Jobs, 2005

늘 갈망하고 우직하게 나아가라.

- 스티브 잡스, 2005년 스탠퍼드대 졸업식 연설 중.


Hero, Ralph Waldo Emerson

 Hero, Ralph Waldo Emerson


The characteristic of a genuine heroism is its persistency. All men have wandering impulses, fits and starts of generosity. But when you have resolved to be great, abide by yourself, and do not weakly try to reconcile yourself with the world. The heroic cannot be the common, nor the common the heroic.


- Ralph Waldo Emerson (May 25, 1803 – April 27, 1882)


진짜 영웅적인 행동의 특징은 그 지속성이다. 모든 인간은 가끔씩 충동적일 때가 있고, 갑작스레 너그러워질 때가 있다. 하지만 한번 위대한 사람이 되려고 결심했면 자기자신을 믿고 세계와 화해하려고 하지 않는다. 영웅은 일반인이 될 수 없고, 일반인은 영웅이 될 수 없다.


- 랠프 월도 에머슨




Business·Employment, Steve Jobs

Business·Employment, Steve Jobs

Some people say, “Give the customers what they want.” But that’s not my approach. Our job is to figure out what they’re going to want before they do. I think Henry Ford once said, “If I’d asked customers what they wanted, they would have told me, ‘A faster horse!’” People don’t know what they want until you show it to them. That’s why I never rely on market research. Our task is to read things that are not yet on the page.

- Steve Jobs

‘고객에게 그들이 원하는 것을 줘야 한다’라고 말하는 사람도 있다. 하지만 그것은 내 방식이 아니다. 우리의 일은 고객이 욕구를 느끼기 전에 그들이 무엇을 원할 것인가를 파악하는 것이다. 헨리 포드가 이렇게 말한 것으로 기억한다. ‘내가 고객에게 무엇을 원하느냐고 물으면 고객은 ‘더 빠른 말!’이라고 대답할 것이다.’ 사람들은 직접 보여주기 전까지는 자신이 무엇을 원하는지 모른다. 그것이 내가 절대 시장조사에 의존하지 않는 이유다. 아직 적히지 않은 것을 읽어내는 게 우리의 일이다.

- 스티브 잡스


Celebrities, Nina Dobrev

Celebrities, Nina Dobrev

It’s changed my life a lot, in many different ways. I came into it really new to the business, didn’t really know much. I learned everything on set here, made some really good friends. Everyone’s really positive – I love it.

- Nina Dobrev, on being part of “Degrassi: The Next Generation"

나의 삶은 다른 방식으로 많이 바뀌었죠. 나는 내가 잘 모르는 새로운 영역에 들어섰어요. 난 여기에서 모든 것을 새로 배웠죠. 그리고 좋은 친구들을 많이 사귈 수 있었어요. 모든 사람들이 정말 긍정적이죠. 나는 그런 점들을 매우 좋아해요.

- 니나 도브레브 (Nina Dobrev | Nina Constantinova Dobrev) 영화배우

Nina Dobrev at the Ian Somerhalder Foundation's Influence Affair Red Carpet 2012 | 21 April 2012 | Source: Nina Dobrev https://www.flickr.com/photos/minglemediatv/6956864916/ | Author: MingleMediaTVNetwork | Wikimedia Commons under the Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic license | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nina_Dobrev,_2012.jpg